.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عمليات احداث بندر چند‌منظوره آستارا

با حضور وزير راه و ترابري، رئيس گمرك ايران، استاندار گيلان و جمعي از مسئولان كشوري، استاني و شهرستان‌ عمليات اجرايي احداث بندر چند منظوره آستارا آغاز شد.‌

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، حميد بهبهاني در اين مراسم با اشاره به عزم جدي دولت در تحقق مصوبات سفرهاي استاني اظهار داشت: طرح توسعه و تكميل بندر چند منظوره آستارا در راستاي مصوبات استاني دولت در دستور كار قرار گرفت و با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري در اجراي اصل 44 قانون اساسي به بخش خصوصي واگذار شد.
وي وجود چند بندر فعال داخلي و خارجي در مقابل بند چند منظوره آستارا را از مزيت‌هاي اصلي اين بندر عنوان كرد و افزود: بندر چند منظوره آستارا با قابليت و توانمندي بالاي اين شهرستان، در بخش تجارت و بازرگاني توسعه گيلان را شتاب خواهد بخشيد.
بهبهاني با تاكيد بر تجهيز بنادر كشور به آخرين فناوري‌هاي هوشمند و روز دنيا تاكيد كرد: در استارا بايد بندري بسازيم كه الگو باشد و در مقابل بنادر همسايه خارجي توانايي‌هاي خود را با اقتدار در سطح منطقه نشان دهد.
وزير راه و ترابري با اشاره به فعاليت‌هاي بخش خصوصي در عرصه بنادر و دريانوردي تصريح كرد: بندر چند منظوره آستارا نخستين مشاركت سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در ايجاد زيرساخت‌ها و روساخت‌ها است و با توجه به اينكه بندر آستارا، بندري است كه راه‌آهن سراسري به آن وصل شده و در آينده نزديك راه‌آهن ساري به رشت و آستارا احداث مي‌شود، از اهميت خاصي برخوردار بوده و از سرمايه‌گذار بخش خصوصي انتظار مي‌رود با جديت پيگير عمليات اجرايي اين بندر مهم كشور باشد.
‌وي افزود: بنادر كشور بايد نمونه باشند و در اين ميان بخش خصوصي نقش حساسي را در تحول بنادر دارد.
بهبهاني خاطرنشان كرد: با بهره‌برداري از اين بندر اشتغالزا، تعداد بسياري از جوانان منطقه به طور مستقيم و غير مستقيم جذب كار خواهند شد.
وزير راه و ترابري موقعيت جغرافيايي بندر آستارا را مهم ارزيابي كرد و گفت: اين شهر زيباي مرزي با ايجاد بندر چند منظوره، منطقه ويژه اقتصادي و اتصال راه‌آهن به خارج از كشور نقش اساسي در رونق اقتصادي گيلان خواهد داشت.
وي به اهميت بنادر آستارا، انزلي، اميرآباد و نوشهر در درياي خزر اشاره كرد و بيان داشت: بندرهاي شمال ايران بايد در درياي خزر از امكانات مناسب با كاربري‌هاي مختلف برخوردار باشند.
استاندار گيلان نيز در اين مراسم از حضور مجدد وزير راه و ترابري در استان و پيگيري پروژه‌هاي گيلان تقدير كرد و اظهار داشت: اجراي پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوين ـ انزلي ـ آستارا از دغدغه‌هاي مهم وزير راه و ترابري بوده كه با جديت تمام پيگير اجراي اين طرح است.
روح‌الله قهرماني چابك افزود: گيلاني‌ها فرزند دريا هستند و در همه مراسم‌ها، غذاها، اقتصاد دريا و بندر جايگاهي ويژه دارند.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي بندر مرزي آستارا تصريح كرد: آستارا داراي مرز آبي و خاكي بوده و به صورت طبيعي و خودجوش داراي شاخصه‌هاي مهم در حوزه اقتصاد و گردشگري است و مي‌تواند به عنوان محور توسعه استان نقش‌آفريني كند.
قهرماني چابك آستارا را آبروي ايران و گيلان در بلوك شرق ناميد و بيان داشت: بندر آستارا نقطه اتصال كشور با دنياي خارج است و بايد داراي فناوري جديد و نانوتكنولوژي در بندر باشد و در آب‌هاي خزر جولان دهد.
استاندار گيلان اضافه كرد: تمام تلاش مسئولان استان اين است كه زيرساخت‌هاي توسعه گيلان را مهيا كنند تا فاصله بخش‌هاي مختلف با استان‌هاي ديگر كاهش يابد.
وي بيان داشت: به آستارا كه محل تلاقي دو قاره و كريدورهاي مختلف حمل و نقل است بايد توجه لازم شود و از جمله آنها منطقه ويژه اقتصادي، توسعه بندر چند منظوره و امتداد راه‌آهن سراسري است.
قهرماني چابك اذعان داشت: همه تلاش مسئولان استان در راستاي رفع محروميت از گيلان است و در اين راستا از هيچ كوششي دريغ نمي‌كنيم.
استاندار گيلان از آستارا به عنوان كليد توسعه استان نام برد و خاطرنشان كرد: مرز آستارا قابليت توسعه همه جانبه گيلان را دارد و با توجه به توانمندي‌هاي موجود، مي‌تواند جهش عظيم در حوزه اقتصاد استان ايجاد كند.
بندر چند منظوره آستارا در زميني به وسعت 550 هزار متر مربع و با سرمايه‌گذاري 30 ميليارد تومان در مدت يك سال توسط بخش خصوصي احداث مي‌شود كه سالانه 5/3 ميليون تن بار را جا به جا خواهد كرد.
مدت قرارداد اين بندر با بخش خصوصي 40 سال است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.